Polisen jagar yxman
Polisen jagade på fredagskvällen en yxbeväpnad man i Farsta söder om Stockholm. Mannen ska enligt flera anhängare uppträtt hotfull och gåt till attack med sin yxa. Enligt polisen finns det dock ingen skadad.
Tre patruller med hundar sökte efter mannen vid klockan 20 på kvällen.
Mer infformation inom kort.
Yxman jagas i Farsta centrum
En ensam man hotade människor på torget i Farsta centrum på fredagskvällen.
I händerna höll han en yxa.
Flera polispatruller skickades omedelbart till platsen.
Larmen började strömma in till polisen vid halv åtta-tiden på fredagskvällen.
- En ensam man med yxa har attackerat folk på torget, men ingen har skadats så det har bara handlat om hot, säger Pontus Sandulf, vakthavande befäl på länskommunikationscentralen till Expressen.se.
Mannen sågs sedan försvinna in i en park, strax intill Nordeabanken.
Polisen skickade omedelbart ut fyra patruller och en hundpatrull till platsen, men vid 20.10 hade polisen inte lyckats gripa mannen.
(Vi bor där parken och Nordeabanken ligger)
3 kommentarer:
Läskigt, nu flyttar vi älskling
Ni kan få ett rum hos mig
Fan va läskigt
Otäckt! Tyvärr hjälper det knappast att flytta eftersom sådant här kan hända var som helst om man har otur. Jag har bott i Härjedalen och där körde folk ihjäl varandra på fyllan med bil istället.
Skicka en kommentar